التماس دعا

سلام و درود بر دوستان 

مادرم بیمار هستند

لطفا دعا بفرمایید 

با یک صلوات جهت ظهور

اللهم صل علی محمدوآل محمد

----------------------------------------------

سپاس از همه دوستانی که دعا فرمودند

ایشان به دیار باقی شتافتند

جهت تعجیل در فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه شادی روح مادر عزیزم صلوات

تلگرام

کانالمون تو تلگرام

@hamookafist

یقینا

حضرت عباسی هرکی جواب گرفت 


بیاد و تو نظرات اعلام کنه 



برای بزرگ نمایی روی عکس کلیک کنید  

دوستانی فرمودن روشن بیان نشده

اینجا تو کتاب رموز اسرار آمیز اعداد یه صفحه اش چنین چیزی نوشته بود و تا کید بر براوردن حاجت داشت گزاشتم دوستان استفاده کنند ببینیم برا کیا و با چه شرایطی جواب میده انشا الله .البته اینم بگم که

الکسیس کارل فیزیولوژیست مشهور در این باره می گوید: «دعا و نماز قوی ترین نیرویی است که انسان ها می توانند ایجاد کنند؛ 

اینطور معلوم میشه کی تونسته این ارتباط قوی رو برقرار کنه

گذرنامه دعا


گذرنامه دعا

رسول خدا (ص) فرمود:

صلوات شما بر من گذرنامه ی دعایتان،و خشنودی پروردگارتان و رشد اعمالتان است.

«بحارالانوار،ج94،ص64»

حجاب




تو نمازخونه دانشگاه داشتم سجاده آماده می‌کردم برای نماز، همین که چادر مشکی را از سر برداشتم تا چادر نماز بر سر کنم گفت: این همه خودت را بقچه پیچ می‌کنی که چی؟
برگشتم به سمت صدا، دختری را دیدم که در گوشه ی نمازخانه نشسته بود.

پرسیدم: با منی؟
گفت: بله با توام و همه‌ی بیچاره‌های مثل تو که گیر کرده‌اید توی افکار عهد عتیق! اذیت نمی‌شوی با این پارچه‌ی دراز دور و برت؟ خسته نمی‌شوی از رنگ همیشه سیاهش؟

تا آمدم حرف بزنم گفت: نگاه کن ببین چقدر زشت می شوی، چرا مثل عزادارها سیاه می‌پوشی؟ و بعد فقط بلدید گیر بدهید به امثال من.

خندیدم و........



م:   

ادامه نوشته

ارزش نماز اول وقت

 ارزش نماز اول وقت
  

آقای مصباح می گوید: آیت الله بهجت از مرحوم آقای قاضی (ره) نقل می کردند که ایشان می فرمود:
« اگر کسی نماز واجبش را اول وقت بخواند و به مقامات عالیه نرسد مرا لعن کند! و یا فرمودند: به صورت من تف بیندازد. »
اول وقت سرّعظیمی است « حافظوا علی الصلوات: در انجام نمازها کوشا باشید. »
خود یک نکته ای است غیر از « أقیموا الصلوة: و نماز را بپا دارید. »
و همچنین که نماز گزار اهتمام داشته باشد و مقید باشد که نماز را اول وقت بخواند فی حدّ نفسه آثار زیادی دارد،
هر چند حضور قلب هم نباشد. »

منبع :http://tabiberohani.tums.ac.ir/tabid/58/Default.aspx

      مطالب بالا از زبان خود آیت الله بهجت(تصویری)

                                           

                                                               دانلود

 

می خواهم روضه فرهنگی بخوانم .....

 

 

به دلیل استقبال از این پست به صورت ثابت خواهد بود

 

سلام این مطلب شاید ربطی به محتویات این وبلاگ نداشته باشه ولی چون خیلی خواندنی بود برا تون گزاشتم

منبع :www.rezvan69.blogfa.com

می خواهم روضه فرهنگی بخوانم تا اشخاص حقیقی و حقوقی گریه کنند

تا مردان خجالتی   ، دختران ........  گریه کنند

انفجار یک بمب جنسی در مشهد جان دو انسان را گرفت

بقیه در ادامه مطلب

ادامه نوشته

نوروز و راه پولدار شدن

بسم الله الرحمن الرحیم

 

گفتم یه پستی براتون بذارم هرچند که وقت ندارم و هنو درسا کامل تموم نشده / این پست برا کساییه که میخوان پولدر بیارن از نوروز و کاسبی راه بندازن با خدا :).

سری میرم سر اصل  مطلب که هم من برسم به کارام هم شما برسید به کاراتون . ببینید این راه هایی که میخوام براتون بگم مثل یک کالای نوی است که وقتی اونو میخرید یه دفترچه راهنما داره که طریقه ی استفاده شو توش نوشته وباید قبل از استفاده از اون وسیله دفترچه شو بخونی. و قبل این که من راه رو بگم باید یه سری توضیحات رو بدم . اول اینکه چرا ما کارامون ، برنامه هامون ، قرارامون و.... رو طوری برنامه ریزی میکنیم که فکر میکنیم از الگویی باید پیروی کنه که اون الگو رو یک آدم طراحی کرده .وفکرتر میکنیم که آره اون درسته ، حال آنکه نمیایم به قضیه بزرگ نگاه کنیم . یعنی چی؟ یعنی اینکه هر کاری میخواید بکنید ببینید انجام اون کار علاوه بر اینکه نیازتون رو برآورده کنه منفعت دیگه ای هم داره یا نه ویا اینکه از این بهتر هم میشه یا نه ، تا اون راهی رو انتخاب کنید که دیگه از اون بهتر نباشه  . به عبارتی رسیدن به نتیجه رو تک بعدی نگاه نکنید یعنی فقط رسید به هدف ولا غیر ، خوب چرا من این حرف رو میزنم ؟ چون دینم بهم یاد داده . این دین دینی نیست که یک بعد دفترچه راهنما داشته باشه . مثلا فقط مذهبی و سیر و سلوک یا فقط حکومت داری و فرمانروایی یافقط سیاسی یا اقتصادی یا فقط..... بلکه دینی هست که در هر زمینه از ریز ترین موضوع تا درشت ترین موضوع برنامه و خط مشی داره . خوب این چنین دینی میتونه برای پول دار شدن راه و روش نداشته باشه ؟ نه ! نمیشه ، خوب برای نیل به این هدف یعنی استفاده از دین در بخش پولداری :) باید از خط مشیی که دین ما برامون مشخص کرده پیروی کنیم ابتدای کار باید ببینید دین در وجود شما به چه معناست ؟ آیا مثل بعضی ها فقط دین تابلویی یه زیبا از یک زندگی ایده آل برای قاب کردن و در دور دست گذاشتن و لذت بردن از اون فقط به صورت بصری و استفاده نکردن از اونه ؟ یا ابزاری برای تبلیغ به مردم و عدم استفاده از آن برای خودمون ؟ (لقلقه ی زبان ؟).دقت کنید دین شما باید باورهاتون باشه یعنی باورهاتون رو دین شکل بده نه اینکه دین رو به شکل باوراتون دربیارید . ببینید مثالی میزنم، مثلا روایتی است که میگه: که نماز به جماعت ثوابی داره که دریاها مرکب ، درختها قلم و ......فلان بشن نمیتونن ثوابشو بنویسن . وما که میشنویم چون دینمون رو تقریبا باورامون شکل میده نه باورامونو دینمون ،  اینو در حد یه شنیده و جالب بودن ، ازش رد میشیم .اما اگه باورمون این باشه ،  هرگز از صف اول نماز جماعت غافل نمیشم .حالا میخوام بگم ما آیاتی رو که در قرآن وجود داره رو هم همینطور از کنارش رد میشیم . پس تا اینجا یاد گرفتید که باید هرچی دین میگه باور داشته باشید و نه فقط اعتقاد تنها ، حالا ببینیم برا کار خودمون یعنی پول دار شدن باید چه کنیم

آیه رو داشته باشید :

«مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا ۖ وَمَنْ جَاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَلَا يُجْزَىٰ إِلَّا مِثْلَهَا وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ.»(سوره انعام ج آیه 160).

هر کس کار نیکی بیاورد، ده برابر آن خواهد داشت و هر کس کار بدی بیاورد جز برابر آن، کیفرش ندهند و هرگز به آنان ظلم و ستم نشود.

خداوند پیوسته بر انسانها منت می نهد و آنان را در برابر کار خیری که انجام می دهند، اعمّ از واجب و مستحب، پاداش افزونتر عطا می فرماید و از سوئی دیگر، اگر کسی کار بدی انجام دهد، تنها به اندازه کار بدش کیفر می گیرد نه بیشتر.و چنانچه در این آیه می خوانیم کار خیر و نیکو را ده برابر پاداش مقرر کرده هرچند گاهی ممکن است از این تعداد نیز بالاتر رود. توجه کنید در آیه ای دیگر می فرماید:

«مَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِئَةُ حَبَّةٍ وَاللَّهُ يُضَاعِفُ لِمَنْ يَشَاءُ» آنان که اموالشان را در راه خدا انفاق می کنند مانند دانه ای است که هفت خوشه از آن بر می آید و در هر خوشه ای صد دانه دیگر وجود دارد و همانا خداوند به هر کس بخواهد پاداش بیشتری می دهد( از این آیه معلوم می شود حسنه انفاق در راه خدا تا هفتصد برابر پاداش دارد و باز هم در ادامه آیه کلمه "یضاعف" آورده است که معلوم می شود همچنان در حال افزایش است.

در آیه دیگری می فرماید: "فأما الذین آمنوا و عملوا الصالحات فیوفیهم أجورهم و یزیدهم من فضله" پاداش مؤمنانی که کار نیک انجام داده اند را به نحو کامل  بدون کم و کاست  عطا می کند سپس با فضل و کرمش، پاداش زیادتری به آنها می دهد که این زیادی تعیین نشده است. ولی در آیه مورد نظر مقدار افزایش حسنه را ده برابر به طور مشخص تعیین نموده است. معلوم می شود هر حسنه ای ده برابر قطعا پاداش و مزد دارد ولی گاهی به برخی از بندگان، طبق نیت ها و انگیزه هاشان، بدون حساب، پاداش می دهد.

پس آنچه مسلم است این که خداوند از نظر لطفی که بر بندگانش دارد، هر حسنه ای را تا ده برابر زیادتر می کند ولی بدیها را به اندازه خود آن، سزا می دهد.

خوب حالا میخوایم راه کاراو بگیم .

راه اول پولدار شدن :

که در عید و در دیدو باز دیدها هم رخ میدهد ، البته در غیر عیدهم میشه :) : وقتی بچه ای میاد به خونه تون هیچوقت بدون عیدی دادن برش نگردونید چرا که وقتی عیدی میگیره بچه و ذوق میکنه و خوشحال میشه بدین واسطه خداوند هم خوشحال میشه و حالا شما وقتشه از این اوضاع ماهی بگیرید ، چطور ؟ اینطور که با خدا معامله میکنی و به نیت این که این پولی که داری میدی رو به عنوان انفاق و صرف رضای خدا وخوشحال شدن دل بچه که خیلی هم ذوق میکنه و با امید وآرزو اومده به عیدی شما میدی تا 10 برابر بشه و نباید از این بترسی که پول نداری یا پولت کمه بلکه با خیال راحت که ناشی از باورتون به دینتون و از توکلتون به خداست پولو بدین و منتظر ده برابر شدنش باشید (وشک نکنید که میشه). الان شاید در ذهنتون بگید این یک تخیل بیش نیست چطور میشه پول رفته ده برابر بشه ؟ که اگر اینو بگید در ایمانتون "مورد" پیدا شده چون آیه ی صریح قرآنه . برا این که بدونید حقیقت چیه یه مثال واقعی رو براتون میگم : بنده خدایی پولی دستش میاد که شدیدا نیاز به اون داشته و از این آیات هم خبر داشته اومده به خدا گفته :من اینو انفاق میکنم تا ببینم واقعا ده برابر میشه یا نه . و این کارو کرده و جالبه که اتفاقی میوفته که بهش یه خونه ی سه طبقه هدیه میدن که وقتی میشینه پولشو حساب میکنه میبینه درست پول این خونه 10برابر اونی بوده که انفاق کرده و جالبه یکی دیگه هم که از این موضوع مطلع میشه میگه تکمیل این خونه از قبیل فرشو یخچالو .....بامن و اونم کامل میکنه خونه رو .والان خودش پایین اون خونه میشینه طبقه ی وسط رو کرده حسینیه و بالاروهم استفاده میکنه(الان طرف تومشهد حی و حاضر زنده است)

تا اینجا مورد موضوعمون که عنوان این پست هست تموم شد یعنی "نوروز و راه  پولدار شدن "،اما بقیه که به ذهنم رسید رو هم براتون میگم

واما راه دوم پولدار شدن:

برید بگردید تو بیمارستان ها ببینید کیه که برا خرج درمانش مونده و بدون اینکه اون بدونه و یا به کسی بگید برید پول بیمارستانش رو حساب کنبد و منتظر باشید تا اون مقدار ده برابر بشه . دقیقا به همین راحتی . فقط مواظب باشید گناه کبیره ی بدون توبه کردن نداشته باشید که موجب بشه شاید اون 10برابره صرف کفاره ی اون گناه کبیره ی بدون توبه تون بشه .و از این قبیل . نکته ای که هست مخفی بودن این کمک شماست یعنی بین خودتون و خدای خودتون،

و راه سوم پولدار شدن:

خمستون و زکات تون رو به موقع بدید تا اموالتون رشد کنه .برعکس  خیلیاکه فکر میکن خمس و زکات بدن پولشون کم میشه .

" قرآن كریم در 32مورد راجع به نمازسخن گفته كه در 28جا، نماز و زكات در كنار یكدیگر آمده اند؛ بلكه در توصیف نمازگزاران واقعی می گوید:"آنها كسانی هستند كه در اموالشان برای سائل و محروم، حقی معلوم وجود دارد." ٭ بركت مال و افزایش رزق و روزی:بركت مال، در ادای زكات است. خداوند زكات را به جهت رشد و زیادشدن روزی، واجب گردانیده است.پرداخت خمس، كلید رزق شماست. پیامبر اكرم(صلوات الله علیه) می فرماید:"اگر بخواهی خداوند مالت را زیاد كند، آن را پاك كن(و زكاتش را بده) و چون خواستی خداوند بدنت را صحیح و سالم نگاه دارد، صدقه زیاد بده. و حضرت علی(علیه السلام) فرمود:"خداوند زكات را واجب كرده تا سبب رزق باشد." و... هر یك از كلمات زكات و بركت و واژه های مربوط به آنها 32بار در قرآن آمده است و این یعنی، زكات مساوی با بركت است. آری. بریدن شاخه های درخت انگور در ظاهر كوتاه كردن درخت است، ولی در واقع، سبب رشد آن می شود... . ٭ محافظت از اموال:پیامبر اكرم(صلوات الله علیه) می فرماید:"بیماران خود را با صدقه مداوا كنید و اموالتان را با زكات نگهداری نمائید." و امام رضا(علیه السلام) می فرماید:"علت زكات به جهت...مصون ساختن و نگهداشتن دارایی ثروتمندان است." و حضرت علی(علیه السلام) می فرماید:"ایمان خود را با صدقه، سیاست و حفظ نمایید و دارایی هایتان را با زكات دادن در پناه درآورید و گرفتاریهای پی در پی را با دعا و درخواست دور نمایید." از بین رفتن مال، یا به واسطه حوادث طبیعی است و یا غیر آن مانند دزدی و غارت و... و از طرفی، دزدی كردن در بسیاری از موارد از روی فقر و ناچاری است كه به این راه كشیده می شوند؛ حال پرداخت زكات، فقرزدایی می كند و از این طریق اموال، حفظ می شوند و این كه در بعضی احادیث وارد شده كه پرداخت خمس و زكات، از ریختن خون جلوگیری می كند به همین معنا نیز اشاره دارد.

 راه چهارم پولدار شدن:

مهمان داری و مهمانی دادن :ما داریم که مهمان حبیب خداست .حبیب خداست یعنی رفیق و دوست خداست . یه نگاه به خودتون بندازید مثلا اگه یه رفیق داشته باشید و  اون بخواد بره به یه شهر دیگه و شما به دوستتون میگید اونجا (شهری که میخواد بره )یه دوست دارم که سفارشتو کردم رفتی اونجا برو پیش اون ، دوستتون میره به همون شهر و همون دوستتون رو اونجا ملاقات میکنه و اون دوست میزبانتون حسابی دوستتون رو که شما سفارشش رو کردی تحویل میگیره بعد که رفیقت از سفر برمیگرده  از اون دوستت تو شهر دیگه تعریف میکنه که فلانی منو تحویل گرفت و فلان ، شما از اون دوستتون تو شهر دیگه خیلی خوشتون میاد و در صدد جبران این کارش بر میاید ، چرا ؟ چون اون به دوستتون کمک کرده و شماروسرفراز کرده .و حالا هم دارن میگن مهمان حبیب خداست و شما هرچی این حبیب خدا رو بیشتر تحویل بگیری خداهم شما رو بیشتر تحویل میگیره وجبران میکنه . اینو بدونید هرچی برای مهمان خرج کنید باز برمیگیره و من معتقدم که وقتی مهمان میاد بسیار براش خرج کنید . چرا ؟ چون اون مهمون هرکاری هم که بکنه به اندازه ی یه نفر میتونه استفاده کنه ، از اون شرایطی که شما براش در نظر گرفتید . وقطعا از اون امکانات چیزهایی باقی خواهدماند که اونا  بعلاوه ی اون پولیه که شما در راه مهمان خرج کردین برا خودتون میمونه .یعنی هم پولی که خرج کردین رو خداوند بهتون برمیگردونه هم اضافات اون ضیافت و مهمونی . برا درک بهتر یه مثال واقعی میزنم .

این اتفاق برای یکی از همکاران آشنای ما رخ داده .

طرف میگفته :ما شب یه مهمون شامی داشتیم ، یعنی قرار بود شام بیاد خونه مون وما هم پولی برا خرید و تهیه ی شام نداشتیم برا همین یه گلدونی رو که تو خونه داشتیم رفتیم فروختیم و پول اونو دادیم مخلفات برا شام مهمونی اون شب خریدیم .شرایط که آماده شد و شب منتظر مهمون بودیم که مهمونا از راه رسیدند و دیدیم دقیقا همون گلدونی رو که فروختیم تا شام شب رو تهیه کنیم خریدن و به عنوان کادو آوردن حال آنکه هیچکس از اینکه ما گلدونمونو برا شام فروختیم خبری نداشت .

خوب ببینید اینطوری هم خدا خوشحال شده هم یه شام توپ زدن بر بدن و هم گلدونشون برگشته.قضیه به همین راحتیه اما کو عمل عامل .

 راه پنجم پولدار شدن:

اذکار مربوطه:ذکرهایی هم برا این کار هست که تو همین وبلاگ پیدا میشه میتونید از اونا هم برا پولدار شدن استفاده کنید. اما موردی که هست راجع به ذکرها اینه که باید مداومت و استمرار داشته باشه یعنی یه ذکری رو که گفتن ، با همون شرایط مداومت بورزید و انجام بدبد و کاهلی نکنید منظورم پیله کردن به اون ذکره . مثلا :

امام جعفر صادق (علیه السلام) فرموده است:

.....در شگفتم برای کسی که طالب دنیا و زیبایی‌های دنیاست چگونه به ذکر «ماشاءالله لاحول و لاقوة الا بالله» پناه نمی‌برد، زیرا خداوند بعد از ذکر یاد شده فرموده است: «مردی که فاقد نعمت‌های دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمت‌ها برخوردار بود) فرمود: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می‌دانی امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد". (بقیه ی حدیث کلیک کنید)

خوب اینم از این پست برا ماهم دعا بفرمائید و صلوات هم یادتون نره

اللهم صل علی محمد وآل محمد

 

کمک گرفت :

لینک یک  ،  لینک دو 

فراخوان رائفی پور برای  کمپین عاشقان حضرت رسول صلوات الله علیه

 

فراخوان رائفی پور برای

کمپین عاشقان حضرت رسول صلوات الله علیه

 

کلیک کنید

  http://welovemuhammad.org

سطحت را تا خدا بالا ببر

 

خداوند مهربان تر از آن است که فکر کوچکمان قد بدهد.  دولابی حرف قشنگی زده بود میگفت خداوند از راه های مختلف بنده هاشو صید میکنه . خداوند تارو تورو تیر داره تارش همون آوای دل نواز قرآنه و کسانی با انس با قرآن جذب خدا میشن و تورش هم همون روز عرفه ،ماه رمضان ، شبهای قدر ، ماه محرم ، فاطمیه و.... هست که بعضی هم از این طریق جذب خدا میشن و خدا اونارو تودام محبت خودش میندازه بعضی هم که غالب مردم از این راه جذب میشن تیر خداونده و اون همون بلایایی یه که آدما براشون بوجود میاد و متوجه خدا میشن و جالبتر اینه که میگفت پیامبران برا تیر خدا لحظه شماری میکردند.

این مسئله به ذهنم رسید که چرا تار خدا که همون قرآنه اینجور عاملی میشه تا به خدا نزدیک شیم این مثالو میزنم تا به نتیجه برسیم .

مثال داستانی:
فکر کن شما صاحب یه مجموعه کار خونه هستی و کلی دک و پز به هم زدی و یرا خودت یه موقعیتی داری . این وسط یکی از دوستان دوران کودکیت که بعد سالها تورو دیده میاد دفترت و خودشو معرفی میکنه شمام میبینی بلاخره دوران کودکی باش بودی و نمیشه کاریش کرد اهوال پرسی ای باش میکنی و یه پذیرایی و خدا حافظ . آقا این باز میزنه فردام  میاد ،پس فردام میاد ، چون یارو یه وضع درست و حسابی ای نداره همچین شان اجتماعیش به شما نمیخوره از اینطرف هم یارو پیله است و هی میاد و میرهشمام که جلو زیر دستات آبرو مابرو داری دیگه برا حفظ آبرو اینکه ملت نگن ببین فلانی با کیا بشین پاشو داره به دوستت کلی پول میدی که بره یه دست لباس مناب بخره و ظاهر خودشو درست کنه و بیاد که این رفتو آمد مستمر ایرادی برش وارد نباشه و در این بین هم هی شما به این دوستتون علاقه مند تر میشی و بیشتر بهش میرسی وقتی میبینی اینقدر بهت سر میزنه و جویای احوالته . خوب ماهم همینطوریم وقتی قرآن زیاد بخونی ینی هی داری به صحبت های خدا گوش میدی و خداوند داره با تو صحبت میکنه و میشی هم صحبت خدا و خداوند هم برا اینکه تو لیاقت هم صحبتی شو داشته باشی هر بار با تلاوت قرآن سطحتو بالاتر میبره تا لایق هم صحبتی با خدا رو داشته باشی و این گفتگوی تو با خدا

قال رسول الله صلی الله علیه و آله :

اِذا اَحَبَّ اَحَدَکُم اَن یُحَدِّثَ رَبَّهُ فَلیَقرَءِ القُرآنَ

هرگاه یکی از شما دوست بدارد با پروردگارش سخن بگوید، قرآن بخواند .

                                                                          کنزالعمال 1/510

 

 هرچی که بیشتر ادامه داشته باشه شما پیش خدا محبوب تری و سطحت بالا تر میره و باید بدونیم کسی که لیاقت هم صحبتی با خدارو داره اونم روزی چندین بار

دیگه نباید

 مریضی لا علاج داشته باشه (شخصى به محضر رسول خدا آمده و از درد سینه شکایت کرد آن حضرت فرمود از قرآن شفا بطلب خداوند می‌فرماید قرآن شفاى دردهاى سینه‌هاست.

منبع :( http://rasoolnoor.com/modules.php?name=Maghaleh&pa=showpage2&pid=518 )

دیگه نباید گمراه شه :

قال علی علیه السلام :

مَنِ اتَّخَذَ قَولَ اللهَ دَلیلًا ، هُدِیَ اِلَی الَّتی هِیَ اَقوَم .

هر کس که سخن خدا را راهنمای خود بگیرد ، به استوارترین راه ها هدایت می شود .

                                                                         نهج البلاغه خطبه 147

 

دیگه نباید دچار فتنه ها ی زمانه نمیشه :

   قال رسول الله صلی الله علیه وآله :

اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ .

      هنگامی که فتنه ها، هم چون پاره های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست   

      که به قرآن تمسک جویید.                                          اصول کافی ج2ص459

دیگه نباید فقیر و نیاز مند باشه :

قال رسول الله صلی الله علیه و آله :

اَلقُرآنُ غِنًی لاغِنی دونَهُ وَ لا فَقرَ بَعدَهُ .

قرآن، توانمندی است که هیچ توانی جایگزین آن نمی شود وپس از آن هیچ فقری باقی نمی ماند.                                                                              تفسیرابی الفتوح 1/10

دیگه نباید چیزی برش پوشیده باشه ومبهم

قال عَلی علیه السلام :

اَفضَلُ الذِّکرِ القُرآنُ بِهِ تُشرَحُ الصُّدورِ وَ تَستَنیرُ السَّرائِرِ.

برترین ذکر، قرآن است، به وسیله آن سینه ها گشوده وپوشیده ها روشن شود.

                                                                                شرح غررالحکم 2/45

                                          دیگه نباید از عذاب خبری باشه
قال رسول الله صلی الله علیه و آله :

لا یُعَذِّبُ اللهُ قَلبًا وَعَی القُرآنَ .

خداوند قلبی را که قرآن را در خود جای داده باشد، عذاب نمی کند .

                                                                            امالی طوسی 1/6

 

دیگه نباید تو اون خونه از شیاطین خبری باشه

قال علی علیه السلام :

اَلبَیتُ الَّذی یُقرَآُ فیهِ القُرآنُ وَ یُذکَرُ اللهُ – عَزَّ وَ جَلَّ – فیهِ تَکثُرُ بَرَکَتُهُ وَ تَحضُرُهُ المَلائِکةُ وَ تَهجُرُهُ الشَّیاطینُ .

خانه ای که در آن قرآن خوانده شود و خدا را به یاد آرند، برکتش فزونی یابد و فرشتگان به آن خانه درآیند و شیاطین از آن دوری جویند .                          اصول کافی

دیگه نباید میل به گناه داشته باشه

عنه صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم :

يا بُنَيَّ ، لا تَغفُلْ عَن قِراءةِ القرآنِ ؛ فإنَّ القرآنَ يُحيِي القَلبَ ، ويَنهى عنِ الفحشاءِ والمُنكَرِ والبَغيِ .

پيامبر خدا صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم :

فرزندم ! از خواندن قرآن غافل مباش؛ زيرا كه قرآن‏دل را زنده مى‏كند و از فحشا و زشتكارى و ستم و گناه باز مى‏دارد.


آثار و بركات سوره مزمل
1) آشتی میان زن و شوهر
اگر این سوره را در میان زن و شوهر ناسازگاری سه بار به شربت بخواند و به آن دو بیاشامند دوستدار یكدیگر و مهربان شوند. 5
2) پیدا شدن گمشده
...هر كس چیزی را گم كرده باشد 10 روز هر روز 1 بار سوره مزمل را بخواند به یاری خداوند پیدا شود..6
3) برای فرزند دار شدن
...اگر كسی را فرزندی نباشد زن و شوهر هر دو روزه بگیرند و وقت افطار غسل كنند و 1 بار سوره مباركه مزمل را برآب بخوانند و از آن آب بخورند، فرزند حاصل می شود... 7
4) ادای قرض
...هر كس قرض دار باشد بعد از نماز در خواندن این سوره مداومت نماید قرض او ادا می شود... 8
5) وسعت رزق و روزی
...اگر كسی تنگ روزی باشد سوره مزمل را هر روز تا 40 روز، روزی 1 بار بخواند روزیش زیاد شود... 9
از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده است: هر كس سوره مزمل را قرائت نماید اجری همانند كسی كه در راه خداوند بندگانی را به تعداد جنیان و شیاطین آزاد كند اعطا می شود.و سختی دنیا و آخرت از او برداشته می شود و هر کس بر قرائت این سوره مداومت ورزد رسول خدا را در خواب خواهد دید.و می تواند آنچه دلش می خواهد از ایشان درخواست نماید
6) باطل كردن سحر
...اگر كسی را سحر كرده باشند روز یكشنبه این سوره را بنویسد و بشویند و كسی كه سحر شده از آن آب بیاشامد سحر او باطل می شود... 10
7 )درمان درد
...سوره مزمل را بر بادام تلخ بخوانند و بر كسی كه درد اندام دارد بمالند بیمار صحت می یابد... 11
ختم مجرب
جهت رفع كلیه حاجات ختم زیر را بجا آورید:
11 روز هر روز 11 بار بعد از نماز صبح این سوره را بخواند و بعد از 11 بار، 11 بار این دعا را بخواند:
«یا مُسَبّبْ سَبّب یا مُفَتّح فَتّح یا مُفَرّجْ فَرِّجْ یا مدبر دبر، یا مسهل سهل، یا میسر یسر، یا متمم تمم، برحمتك یا ارحم الراحمین.» 12
پی نوشت:
(1) مجمع البیان، ج10، ص157
(2) ثواب الاعمال، ص120
(3)تفسیرالبرهان، ج5،  ص515
(4) همان
(5) درمان با قرآن، ص130
(6) همان
(7) همان
(8) همان
(9) همان
(10) همان،ص131
(11) همان
(12) همان

منبع:tebyan.ne

 



 

 

 

ذکری  براى حج رفتن :

 

حضرت امام صادق عليه السلام فرمود: هر كس هزار مرتبه در يك مجلس (ماشاء اللّه ) بگويد در همان سال به او حج روزى گردد، اگر در همان سال نشد تاخير كند خدا در اجل او تا روزى كند حج را بر او.

 
 

منبع : گنج های معنوی

 


 

 

 

ختم مجرب یا علی :

با لباس طاهر و نیت خالص دو رکعت نماز حاجت بخواند و بعد صد مرتبه صلوات بفرستد و هر روزی 1000 مرتبه

یا علی تا مدت یازده روز بدون تعطیل و روز دوازدهم را نگوید تا به مطلب و مقصود خویش نائل گردد وقتی که

موفق شد هزار مرتبه را بگوید که مجموعا دوازده هزار مرتبه می شود . نماز و صلوات قبل از شروع و بعد از ختم

از شرایط مهمه است

 

منبع : گلهای ارغوان ج 1 ص 116

 

پیشنهادات مجرب از بازدید کنندگان

 

 

شنبه 15 آذر1393 ساعت: 19:34 توسط:بهار

سلام.وبتون فوق العادست.یه چیزیم من تجربه کردم گفتم اینجا بگم....هرجا دیگه ناامید شدیدو هیچ راهی نداشتین 124000تا صلوات نذر کنید واسه حاجتتون...رد خور نداره.یاعلی

 

 

 

--------------------------------------------------------


پنجشنبه 20 آذر1393 ساعت: 19:51 توسط:دریا
سلام میخواستم یه ختمی رو به دوستانم معرفی کنم که واقعا مجربه ومن خودم اونوتجربه کردم وواقعا عین حرف نویسنده کتابی شدکه این ختم رو نوشته بود.ختم به این صورته که
11روزبعدازنمازصبح11بارسوره مزمل روبخونیدو11بارهم این دعاروبعدختم هرروزبگید
یامسبب سبب
یامفتح فتح
یامفرج فرج
یامدبردبر
یامسهل سهل
یامیسریسر
یامتمم تمم
برحمتک یاالرحم الراحمین
نویسنده این ختم روز سوم جواب گرفته منم روزپنجم بهر حال حتی با اجابت دعاباید ختم کامل شود
(کتاب ارتباط باخدا*سیدمحمدعلی سجاد)

 

 

یه راه حل قسمت 6

            

یه راه حل قسمت 6

گنجینه ی عظیم دعا ها

اینم یه فایل پر و پیمون از دعا های مختلف برای کاربرد های مختلف . دانلود کنید ان شاءالله حاجت بگیرید و ما رو هم از دعای همربون خودتون بی نصیب نذارید (این فایل EXE بوده یعنی اجرایی است وقابلیت سرچ هم دارد  )

 

دانلود فایل گنجینه ی عظیم دعا ها(لینک غیر مستقیم )

 Vلینک مستقیمV

 



بسم الله الرحمن الرحیم

اینم به پیشنهاد دوست گزامی علی آقای گل

کتاب انوار الرحمانیه در زمینه ادعیه قرآنی و دعاهای نقل شده از رسول اکرم ( ص )

و امامان معصوم ( ع ) و بزرگان دین می باشد و تمام دعاهای آن مجرب است .

zea635u3uk86bp7uifkk.jpg

جهت دانلود بر روی لینک زیر کلیک نمایید .

جلداول

 

جلد دوم

 


 

  دعای سریع العجابه برای خانه دار شدن

 

 

بعد از نماز صبح هفتاد مرتبه اين آيه شريـفه را تلاوت کنيــد

 

وَ قـُل رَبّ ِ اَنــزِلـنـی مُـنـزَلاً مُبارَکاً وَ اَنـتَ خَيـرُالـمُنـزِلـيـن

 

سوره مبارکه المومنون آيـه بيست و نُه

 

 

 

آن خدائى كه مى شنود كثیر را جواب مى دهد از قلیل

از حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام منقول است كه مردى را دید كه از روى دفترى دعاى طولانى مى خواند ، حضرت فرمود اى مرد آن خدائى كه مى شنود كثیر را جواب مى دهد از قلیل، آن شخص عرض كرد اى مولاى من مى فرمائى چه كنم ؟ فرمود بگو:

 

اَلْحَمْدُ لِلَّهِ عَلى كُلِّ نِعْمَةٍ وَ اَسْئَلُ اللَّهَ مِنْ كُلِّ خَیْرٍ

وَ اَعُوذُ بِالِلَّهِ مِنْ كُلِّ شَرٍّ وَ اَسْتَغْفِرُ اللَّهَ مِنْ كُلِّ ذَنْبٍ

ستایش خداى را بر هر نعمتى و از او خواهم هر خیرى را و پناه برم به خدا از هر شرى و آمرزش خواهم از خدا از هر گناهى.


 

امام صادق علیه السلام فرمودند :

کسى که بگوید"  اَلحَمدُ للهِ کَما هُو اَهلُه "  شکر خدا رو ؛ آنگونه که شایسته اوست)نویسندگان آسمانى ( فرشتگان ) نمى توانند ثواب آن را بنویسند.

 عرض کردم :  چرا ؟ فرمود :چون( ثواب آن را نمىدانند و ) عرضه مى دارند : خدایا ! از غیب آگاهى نداریم و خدا مى فرماید : هر چه بنده ام مى گوید ، بنویسید و ثواب آن باشد به عهده من .

 



جهت برآورده شدن حاجات بزرگ

به جهت مطالب عظیم و بزرگ صد بار بگوید «طه» و یك بار سوره «قل هو الله احد» را بخواند و باز صد مرتبه بگوید «طه» و یك

مرتبه سوره «قل هو الله » را بخواند تا هفت بار این را تكرار كند، همین كه هفت مرتبه «توحید» و هشتصد بار«طه» تمام شد

بعد از آن 17 بار سوره «قل هو الله احد» را تا آخر بخواند، خداوند مطلب و حاجت او را براورده می كند و بی شك عمل خواهد

شد. این از مجربات است و آزموده شده است.

منبع: کلیک

 


از شیخ بهایی نقل است که هر کس این دعا را بخواند در حالیکه دلش صاف باشد واعتقاداتش نیز صحیح باشد

چانچه به هدف شرعی خویش نرسددر روز قیامت بر علیه من شکایت کند .این دعا علاوه بر اوردن حاجات برای شفای

بیماران نیز تجویز می شود وچنانچه بیمار خوب نشد حتما اجلش رسیده است وکاری نمی توان کرد .خواندن این دعا در

مسجد بهتر است .وآن دعا این است:هفتاد مرتبه بگوید:«لااِلهَ اِلَّا اللهُ بِعِزَّتِکَ وَقُدرَتِک .لااِلهَ اِلَّا اللهُ بِحَقِّ حَقِّکَ وَحُرمَتِکَ .لااِلهَ اِلَّااللهُ فَرِّج بِرَحمَتِک»

منبع: همان


                           اگر در مشکلی سخت گرفتار شدی

در کتاب صحیفه‌الامان آمده است اگر در محنتی گرفتار باشی هفتاد مرتبه بگو:


یا اللهُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا فاطِمَه یا صَاحِبَ‌الزَّمان اَدْرِکنی وَ لا تُهْلِکْنی


(بسیار مجرب است، تجربه شده است)

منبع: همان


رفع وسواس و دلشوره و گمان بد :

به جهت رفع وسوسه و دلشوره و گمان بد این آیات را بخواند و با خود داشته باشد

سوره اسرا آیه ۴۵ و ۴۶

وَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرآنَ جَعَلْنَا بَيْنَكَ وَبَيْنَ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِالآخِرَةِ حِجَابًا مَّسْتُورًا جَعَلْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَن يَفْقَهُوهُ وَفِي آذَانِهِمْ وَقْرًا وَإِذَا ذَكَرْتَ رَبَّكَ فِي الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْاْ عَلَى أَدْبَارِهِمْ  نُفُورًا

سوره توبه آیه ۱۲۹

فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُلْ حَسْبِيَ اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ


رسول اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم):
من اءراد تستجاب دعوته واءن تکشف کربته فلیفرج عن معسر؛(120)
هر کس مى خواهد دعایش مستجاب شود و غمش از بین برود باید گره از کار گرفتارى باز کند.

 


 

  سه شنبه 24 تیر1393 ساعت: 23:51 توسط:دریا
سلام امشب اومدم به بچه ها یاشافی یه هدیه بدم.تو کتابی خوندم که اگر کسی مدت یک هفته سوره اخلاص رو روزی صدبار باوضو وروبه قبله بخونه ووسطش باکسی حرف نزنه هفته به پایان نرسیده حتما به اذن خدا حاجتش روا میشه..منبع از کتاب ارتباط با خدا از سیدمحمد علی سجاد هست..در این کتاب ختم های مجرب وبه تجربه رسیده از سوره های قرآن ذکر شدن برای حاجات مختلف.فقط بایدبا اطمینان انجام بدیم تا جوا بگیریم

پاسخ :

علیک سلام

ممنون از لطفتون


_ايا ميدانى:          

زمانى که اذان تمام ميشود دعایت مستجاب میشود پس محروم نکن خودت را از دعابعد از تکرار کردن

 اذان و دعاى معروف (اللهم رب هذه الدعوة التامة....)          
حتما منتشر کن شايد يکى غير از تو اينرا نميداند،      

_ايا ميدانى:         
کجا قرار داده ميشود گناهان تو  در حالی ک نمازمیخواني؟          
رسول خدا صلي الله عليه وآله فرمودند (که بنده ی خدا وقتي بلند شد تانماز بخواند با تمام گناهانش آمده پس گناهانش بر روي سرش وگردنش گذاشته ميشود پس هر بار که که به رکوع وسجود ميرود گناهانش ميريزد)          
اي کسي که عجله ميکني در رکوع وسجود ، سجود ورکوعت را تا ميتواني طولاني کن تا گناهانت از توبريزد اين اجر را از دست نده

 _ايا ميدانى:          زن نيکو کاري فوت کردو هر وقت قبرش رازيارت ميکردند از خاک قبرش بوي گل مي امد شوهرش گفت:که او هيچ وقت خواندن سوره ملک را قبل از خواب ترک نميکرده پس مبارک باد بر ان  کسي که خواندن سوره ملک قبل از خواب را براي خودش عادت قرار داده پس بر اين کار حريص باش زيرا نجات ميابي ازعذاب قبر "به هر کس دوستش داري خبر بده"          

4_ايا ميداني          
با خواندن آية الکرسى بعد از هر نماز فاصله بين تو وبهشت فقط مرگ است   یعنی با مرگ ورودت دربهشت تضمینی است       

_ايا ميدانى:         

بعد از تمام شدن نمازنباید عجله کنی وباید مدتي بشينی براي اينکه ملائکه بعد نمازبراى تو دعا ميکنند نزد خداوند   

 


 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله میفرمایند:

خداوند به شکل شما و اموال شما نگاه نمی کند بلکه به دلها و اعمال شما توجه می نماید...

تا حالا هزاران بار شده که در کاری گیر کردم و همیشه یاد این جمله افتادم انک علی کل شیء قدیرولی آخرش می دیدم هیچ اتفاقی نمیفتاد تا اینکه به حدیث بالا رسیدم فهمیدم دلم مشکل داره اعمالم مشکل داره نه توانایی خدا..

توبه بر لب، سبحه بر کف، دل پر از شوق گناه

معصیت را خنده می آید ز استغفار ما

..................................................................................

پ ن : یه مقدار در نوع رفتارمون با خدا تجدید نظر کنیم...


قانون جذب در اسلام


کلیک کنید

                      خواص دعای یستشیر


اول: کسی که این دعا را بخواند خیر و برکت از فرق سرش تا زمین از آسمان بر او می بارد و او را انوار آرامش و رحمت می پوشاند و برای این دعا
انتهایی جز عرش خدا نیست.
دوم: هر کس سه نوبت این دعا را بخواند خداوند هر حاجت خیری که داشته باشد در دنیا و آخرت برآورده گرداند.
سوم: خدای تبارک و تعالی او را از عذاب قبر برهاند.
چهارم: تنگی سینه او را برطرف نموده و به او شرح صدر عطا فرماید.
پنجم: چون روز قیامت فرا رسد، خواننده این دعا سوار بر شتری تندرو و سفید مزین و آراسته به مروارید نزد حق برخیزد، و خداوند می فرماید همه
کرامتها را به او بدهید، و گوید: بنده ام در هر جای بهشت که خواهی ساکن شو.
ششم: اگر این دعا بر مجنون خوانده شود همان ساعت از آن باز آید.
هفتم: اگر زنی زایمان بر او مشکل شده باشد و این دعا بر او خوانده شود خداوند زایمان او را آسان و فرزند را در طرفه العینی متولد گرداند.
هشتم: اگر بر شخصی که عاق والدین شده بخواند همانا خداوند امور آن را اصلاح کند.
نهم: هر بنده ای که چهل شب جمعه این دعا را بخواند همانا خداوند آن را اصلاح کند.
دهم: هر کس در هنگام خواب بخواند و بخوابد حتی اگر خوب نخوانده باشد. ولی به امید ثواب باشد، خداوند به هر حرفی از این دعا هزار فرشته
کروبی که رویشان نورانی تر باشد از آفتاب و ماه شب چهاره بر او بفرسند.
یازدهم: هر گنه کاری که مرتکب کبائر شده باشد و قبل از مردن این دعا را بخواند شب بمیرد یا روز همچون شهید از دنیا رفته و اگر موفق به توبه
نشده باشد خدا به کرم و عفوش او را بیامرزد.

                                                       متن دعا کلیک کنید

آیت الله العظمی شیخ محمد تقی بهجت در حاشیه قرآن شخصی خود اینگونه نوشته بود

آیت الله العظمی شیخ محمد تقی بهجت در حاشیه قرآن شخصی خود اینگونه نوشته بود
♥•٠·
هر کس در بین الطلوعین یعنی بین فجر کاذب و فجر صادق ( 5 دقیقه قبل از اذان صبح تا 5 دقیقه بعد از اذان ) این ذکر را بگوید هر حاجتی داشته باشد برآورده میشود ولو اگر تشرف به خدمت امام زمان (عج) باشد:
صلوات (14 بار)
یا مولای یا صاحب الزمان ادرکنی (40 بار)
صلوات (14 بار)
 
------------------------------------
البته سایت زیر اینو تکذیب کرده ولی در مراجعه به سایت آیت الله بهجت نتونستم متن تکذیبیه رو پیدا کنم
http://namnak.com/15077-%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%A8%D9%87.html

سریع الاستجابة ترین دعا جهت رسیدن به حاجت کدام است؟

سریع الاستجابة ترین دعا جهت رسیدن به حاجت کدام است؟
پاسخ اجمالی

اگرچه دعاهای زیادی از امامان معصوم (ع) نقل شده است که مورد اجابت واقع شده و سریع الاجابة هستند، که ذکر متن آنها در این جا مقدور نیست و فقط به ذکر اسامی چند مورد که دارای اهمیت خاص هستند اشاره می شود:

1. دعای توسل

 2. دعای فرج

 3. دعای اسم اعظم

 4. دعای مقاتل بن سلیمان از امام سجاد(ع)

 5. دعایی تحت عنوان سریع الاجابة: از امام موسی بن جعفر (ع) با این شروع که: «اللهم انی اطعتک فی احب الاشیاء الیک و ....»

 6. دعایی از امام صادق (ع) که هر کسی ده بار یا الله بگوید، به او گفته می شود، لبیک، حاجت تو چیست؟

 7. دعایی از امام جعفر صادق (ع) که هر کس یا رب یا الله بگوید به گونه ای که تا نفس او قطع شود، گفته می شود لبیک حاجت تو چیست؟

 این دعا ها در کتاب مفاتیح الجنان تحت عنوان دعای سریع الاجابة آمده است.

 پاسخ تفصیلی در ادامه مطلب

 

 

نظر  یکی از بازدیدکنندگان

 

  شنبه 31 خرداد1393 ساعت: 9:40 توسط:دعا
دعای اسم اعظم را 3 هفته خوندم جواب داد و دعای مقاتل بن سلیمان را در یک مجلس صد بار خوندم جواب داد ولی دعای قوی هست اگر به یک چیز دیگه فکر کنید یا انواع مختلفی روش برای رسیدن به حاجتتون باشه ممکن است ان مطلب یا روشی که دوست ندارید بشه به اجابت برسه کلا سریع اثر میکند به شرطی که با حضور قلب بخونید

درباره دعاي «لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين»

هنگامي که يونس عليه السلام از هدايت قومش نا اميد شد و آنها را رها کرد و در دريا سوار کشتي شد، خداي متعال وي را امتحان نمود؛ دريا طوفاني شد و کشتي بانان تصميم گرفتند براي نجات جان سرنشينان قرعه کشي کنند تا يکي از افراد سوار بر کشتي را به دريا بياندازند تا کشتي سبک تر شود، آنها سه بار قرعه کشي کردند و هر سه بار نام يونس عليه السلام درآمد، بناچار تصميم گرفتند يونس عليه السلام را به دريا بياندازند، يونس را به دريا انداختند اما به امر الله متعال يک نهنگ بزرگ يونس را بلعيد و او را در شکم خود جايي داد، آنگاه يونس در شکم آن نهنگ توبه کرد و دعاي زير را خواند:

«لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ» (انبياء 87).

خداي متعال نيز توبه اش را پذيرفت و به نهنگ دستور داد که يونس را به سلامت به ساحل ببرد.

در آيه 87 انبياء آمده: «وَذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَن لَّن نَّقْدِرَ عَلَيْهِ فَنَادَى فِي الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ».

يعني: «و ذوالنون‌ را ياد كن‌» يعني: صاحب‌ ماهي‌ را زيرا «نون‌» به‌ معني‌ ماهي‌ است‌. او يونس‌بن‌ متي‌ عليه السلام است‌ كه‌ به‌سوي‌ مردم‌ نينوي‌ از سرزمين‌ موصل‌ فرستاده‌ شده‌ بود «آن‌گاه‌ كه‌ خشمگينانه‌ رفت‌» يعني: او به‌خاطر پروردگار خويش‌ در اعتراض‌ به‌اين‌كه‌ چرا قومش‌ به‌ او ايمان‌ نمي‌آورند، خشمگينانه‌ از ميانشان‌ بيرون‌ رفت‌، درحالي‌كه‌ او بايد شكيبايي‌ مي‌كرد و منتظر اذن‌ پروردگار باقي‌ مي‌ماند «و پنداشت ‌كه‌ ما هرگز بر وي‌ تنگ‌ نگيريم‌» با بازداشتن‌ وي‌ از راهش‌ و مانع ‌شدن‌ وي‌ از اجراي‌خواسته‌اش‌. يا پنداشت‌ كه‌ هرگز بر وي‌ تنگ‌ نمي‌گيريم‌؛ با فروبردن‌ وي‌ در شكم ‌ماهي‌.

ابن‌كثير مي‌گويد: «هنگامي‌ كه‌ ذوالنون‌ مي‌خواست‌ از ميان‌ قومش‌ بيرون‌ رود، به‌ قومش‌ هشدار داد كه‌ به‌ دليل‌ اصرارشان‌ بر عناد پس‌ از سه‌ روز بر آنان‌ عذاب ‌نازل‌ مي‌شود. قومش‌ تهديد وي‌ را جدي‌ گرفتند زيرا دانستند كه‌ پيامبر دروغ ‌نمي‌گويد آن‌گاه‌ سر به‌ صحرا برداشته‌ با كودكان‌ و چهارپايان‌ و همه‌ كوچك‌ وبزرگ‌ خويش‌ از شهر بيرون‌ رفتند و ميان‌ مادران‌ و كودكان‌ جدايي‌ افگنده‌ شور و ولوله‌ و زاري‌ به‌ آسمان‌ برداشتند و سخت‌ تضرع‌ نمودند پس‌ خداي‌ عزوجل‌ بر آنها رحم‌ كرد و عذاب‌ را از آنان‌ برطرف‌ كرد. اما از آن‌ سوي‌ ديگر، يونس‌ عليه السلام رفت‌ و با گروهي‌ در كشتي‌اي‌ سوار شد، كشتي‌ در ميان‌ راه‌ به‌ تلاطم‌ امواج‌ گرفتار آمد و كشتي‌نشينان‌ از آن‌ ترسيدند كه‌ همه‌ غرق‌ شوند لذا براي‌ سبك ‌كردن‌ باركشتي‌ تصميم‌ گرفتند تا يك‌ تن‌ از ميان‌ خود را به‌ دريا افگنند، قرعه‌ انداختند، قرعه‌ به‌نام‌ يونس‌ عليه السلام برآمد اما او را نيفگندند، بار ديگر قرعه‌ انداختند، باز هم‌ به‌نام‌ يونس‌ عليه السلام برآمد اما اين‌بار نيز از انداختن‌ او به‌ دريا ابا كردند، بار سوم‌ قرعه ‌انداختند، باز هم‌ به‌ نام‌ يونس‌ عليه السلام برآمد، در اين‌ هنگام‌ يونس‌ عليه السلام خود برخاست‌ وجامه‌ از تن‌ بيرون‌ كرده‌ خود را به‌ دريا افگند آن‌گاه‌ خداي‌ عزوجل‌ ماهي ‌عظيم‌الجثه‌اي‌ را فرستاد تا او را فرو بلعد..».

اينك‌ ادامه‌ ماجرا: «پس‌ در دل‌ تاريكي‌ها» تاريكي‌ شب‌، تاريكي‌ دريا و تاريكي‌ شكم‌ ماهي‌ «ندا در داد» با اين‌ سخنش: «كه‌» بارالها! «معبودي‌ جز تو نيست‌، منزهي‌ تو، به‌ راستي‌ كه‌ من‌ از ستمكاران‌ بودم‌» در بيرون‌ رفتن‌ از ميان‌ امتم ‌بدون‌ اجازه‌ يا فرمان‌ تو. اين‌ اعترافي‌ است‌ از يونس‌ عليه السلام بر قصورش‌ و توبه‌اي‌ است ‌از لغزشش‌.

در حديث صحيح از پيامبر صلي الله عليه وسلم آمده که فرمودند: « دَعْوَةُ ذِي النُّونِ إِذْ دَعَا وَهُوَ فِي بَطْنِ الْحُوتِ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنْ الظَّالِمِينَ فَإِنَّهُ لَمْ يَدْعُ بِهَا رَجُلٌ مُسْلِمٌ فِي شَيْءٍ قَطُّ إِلَّا اسْتَجَابَ اللَّهُ لَهُ» ترمذي (3427).

يعني: «دعاي ذو النون (يونس) که در شکم ماهي خواند « لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنْ الظَّالِمِينَ» که هيچ‌ شخص‌ گرفتاري‌ نيست‌ كه‌ به‌ اين‌دعا، دعا كند مگر اين‌كه‌ براي‌ او اجابت ‌مي‌شود».

و در حديث ديگري آمده: «ألا أخبركم بشيء ، إذا نزل برجل منكم كرب أو بلاء من بلايا الدنيا دعا به يفرج عنه ؟ فقيل له : بلى ، فقال : دعاء ذي النون : لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين». ” السلسلة الصحيحة” (1744).

يعني: آيا به شما خبر دهم؛ هرگاه بر کسي گرفتاري و مشقت و بلايي از بلاياي دنيا وارد شد دعايي بخواند تا از آن خلاص شود؟ يکي به ايشان گفت: آري، فرمود: دعاي ذو النون را بخوانيد: «لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين».


نظر یک بازدید کننده



جمعه 12 اردیبهشت1393 ساعت: 1:14 توسط:گـ ـ ـآفـــ ـ ـ
سلام من یه دختر 15 سالموچند شب پیش وقتی تو مفاتیح گشت میزدم یه چیزی پیدا کردم.
میدونم که میدونید ولی به یه احتمال حالا بهتون میگم
تومفاتیح نوشته بود اگه دعای عهد رو هرروز صبح بایه شرایط ویژه بخونید 100در100یکی از یاران امام زمان میشید ینی اگه بمیریم وامام زمان ظهور کنه میاد بالا سر قبرمونو ومارو زنده میکنه ومیگه بیا به یاری من......
بعدش که باخودم فکر کردم به این نتیجه رسیدم که چقدر امام زمانم منو دوس داره تامنو برگزیده اخه تو کل دوستام فقط من فهمیدم........خب به نظر من اینکه بین این همه ادم من این اصل رو فهمیدم خودش یه دعوت نامس یه دعوت نامه که خود امام بهم داده میتونس به کسای دیگه بدتش...از همون فردا صبح شروع کردم به خوندنش کلی سنگ توراهم افتادوبازم دست نکشیدم...بیمار شدم..عمل کردم ولی بازم هرروز صبح خوندمش.
چون میدونستم شیطونه که داره خودشو پاره وپوره میکنه من این دعا رونخونم...تروخدا شماهم ناامید نشیدو دست نکشید تا روی شیطونو کم کنید شاید شما هم نمیدونستیدو این که الان دارم به شما میگمم یه دعوت نامه باشه
بگذریم حالا کل شرایطشو بهتون میگم خودتون تو وبتون با ذکر منبع بنویسید تادیگران هم بتونن استفاده کنن
1)باید 40 روز پشت سرهم وبدون فاصله باشه
2)از اذان صبح تا طلوع افتاب میشه خوند(باید تایم دقیقی داشته باشه)
3)اگه یه روز فاصله بیوفته حتی روز39 باید از اول خوند
4)از همه مهمتر اینه که خو اقام کمک میکنه
بازم این دعوت نامه رونشر کنید((((التماس دعــــــــــــــــــــــــا)))

 



این گناه ممکن است به علت ستار العیوب بودن خداوند یکتا حذف شده باشد
لطفا از تکرار مجدد آن خودداری نمایید



.
عارف بالله ، عبد صالح حضرت آیت الله بهجت (رضوان الله)اگر میخواهید در کارتان گره نیوفتدو موفق شوید تا میتوانید استغفار کنید .
" اگر اثر نکرد جوابگو من هستم "

 

ماموریت

خدا کیست ؟

 

شعر زیبای قیصر امین پور

پیش از این ها فکر می کردم خدا
خانه ای دارد میان ابرها

مثل قصر پادشاه قصه ها
خشتی از الماس و خشتی از طلا

پایه های برجش از عاج و بلور
بر سر تختی نشسته با غرور

ماه، برق کوچکی از تاج او
هر ستاره پولکی از تاج او

اطلس پیراهن او آسمان
نقش روی دامن او کهکشان

رعد و برق شب، طنین خنده اش
سیل و طوفان نعره ی توفنده اش

دکمه ی پیراهن او آفتاب
برق تیر و خنجر او ماهتاب

ادامه نوشته

پیشنهاد یک باز دید کننده


پیشنهاد یک باز دید کننده


پنجشنبه 3 بهمن1392 ساعت: 22:47 توسط:دریا
نذرصلوات بسیار مجرب است.به صورتیه که به عددمعصومین 14روز روزی هزارصلوات بفرستد(منبع کتاب ختم صلوات)

درثلث آخرشب جمعه دورکعت نماز حاجت بخوانید بعدنمازصلوات بفرستد سپس بگوید بسم الله الرحمن الرحیم سه شب جمعه تکرار شود حاجت روا میشوید(منبع معراج المومنین)

در پاسخ به یک بازدید کننده مناسب بود براتون گذاشتم  

در پاسخ به یک بازدید کننده مناسب

بود براتون گذاشتم

برای حاجات مختلف مناسب است


راه حل اول :


نماز امام باقر علیه السلام:
دو رکعت است در هر رکعت حمد یک مرتبه و به جای قل هوالله.. :
سُبْحانَ اللّهِ وَ اَلْحَمْدُلِلّهِ وَ لا اِلهَ اِلا اللّهُ وَ اَللّهُ اَکْبَرُ (صد مرتبه)

درمفاتیح هم هست

--------------------------------------------------------------------------------------
راه حل دوم :
در روز پنج‌شنبه از صبح تا غازروب هر وقت بتواند چهار رکعت نم بخواند (دو نماز دو رکعتی ).

نماز اول :
در رکعت‌اول بعد از حمد یازده مرتبه سوره قل هواللّه‌احد و در رکعت‌دوم بعد از حمد بیست‌ویک‌مرتبه سوره قل هواللّه‌احد را و پس از سلام نماز دو رکعت دوم را شروع کند.

نملز دوم :
در رکعت اول بعد از حمد سی و یک مرتبه قل هو الله احد را بخواند و در در رکعت‌دوم چهل و یک مرتبه قل و هواللّه را بخواند.

و پس از سلام نماز پنجاه و یک مرتبه قل هو الله احد و پنجاه و یک‌مرتبه صلوات بر حضرت رسول. بعد به سجده رفته، صد‌مرتبه یا اللّه بگوید و حاجتش را از خدا بخواهد که ان‌شاءاللّه مستجاب است و بعد از خاتمه چهار رکعت نماز تسبیح حضرت‌زهرا(ع) را فراموش ننماید.

منبع:گنجهای معنوی
از :
http://www.beytoote.com/religious/daru-manavi/prayer-thursday.html

---------------------------------------------------------------------------------
راه حل سوم :نظر کنید که اگر حاجت رواشدید نماز اول وقت را ترک نکنید .

امشب دعاي توسل سراسری

امشب دعاي توسل سراسری

هفته ي دوازدهم

سلام دوستان

انشا الله امشب يادتون باشه يكم زود تر از ساعت 11 شب وارد لينك زير بشيد تا افراد آنلاين معلوم شه


http://yashafi.blogfa.com/page/doa

بعد راس ساعت 11  شب قرائت دعاي توسل رو که در  لینک بالا هست رو  پخش كنيم و شروع به خوندن . متن دعا هم در همون صفحه که در بالا لینک دادم  هست ميتونيد خط ببريد . ضروری نیست حتما آنلاین باشید فقط ساعت 11 باشه فرقی نداره آنلاین یا آف لاین. خواهش ميكنم  تمام افرادي كه در وبلاگ تقاضاي دعا كردند ودر آینده تقاضا میکنند رو در نظر بگيريد چه به صورت نظر خصوصي چه به صورت پست و يا نظر تقاضا كردند  . همچنين كساني رو كه خودتون مورد نظر داريد فراموش نكنيد .انشاالله از امشب اگه خدا وند ياري كنه تا 40 تا شب جمعه اين دعا برگزار خوا هد شد حتما دوستانتون و هكسي رو ميتونيد خبر بديد هرچه تعدادمون بيشتر باشه بهتره انشاالله امام زمان زود تر دلش به رحم خواهد آمد  و براي ما كاري خواهد كرد . آمين 


دوستاني كه در جريان قضيه نيستند لينك زير رو  مطالعه كنند

http://yashafi.blogfa.com/post-34.aspx

با سلام

انشاالله با یاری خدا 

قراره چهله جدید دعای توسل رو آغاز کنیم لطفا قبلش بفرمائید کسی بود که از تاریخ بالا دعا رو پی گیری کرده باشه ؟

آخه سربازی که رفتم دیگه نه تونستم آپ کنم ، نه با بچه ها پنجشنبه ها این دعارو بخونم .

دوستانی که موافق برگزاری هستند و مایلند شروع  کنند یه تاریخ برا شروع پیشنهاد بدا لطفا تا  انشاالله سریع تر دعا رو شروع کنیم آمین

1392/10/30

مدیر وبلاگ www.yashafi.blogfa.com


      توسط:شیلا

سوال :

شنبه 28 مرداد1391 ساعت:  15:52

       توسط:شیلا

سلام ببخشید این مطلبو که خوندم جرات پیدا کردم.........

 

 

پاسخ :

راهش روزه گرفتنه

 

حد اقل با هفته ای یک روز شروع کنید

کشتار وحشیانه مسلمانان در میانمار

کشتار وحشیانه مسلمانان در میانمار

برایشان دعا بفرمائید

-------------------------------------

-------------------------------------

اتحادیه جمهوری میانمار کشوری است در آسیای جنوب شرقی. میانمار از شمال شرقی با چین، از شرق با لائوس، از جنوب شرقی با تایلند، از غرب با بنگلادش و از شمال غربی با هند مرز مشترک دارد و از جنوب غربی با خلیج بنگال و از جنوب با دریای آندامان محصور است. میانمار با مساحت 678500 کیلومتر مربع دومین کشور بزرگ آسیای جنوب شرقی است. این کشور 1900 کیلوتر مرز آبی دارد. سه رشته کوه اصلی در میانمار وجود دارد که هر سه از شمال (هیمالیا) به جنوب کشیده شده اند.

دعا کنید  

مراحل شفا گرفتن سایان کوچولو

 

 

ودعای کاربراد دراین  وبلاگ و در

 

 

وبلاگ

 

www.yashafi.blogfa.com

 

 

مورد بعدی:

همچنین حل مشکل آقارضا در مدت

 

آشنایی ایشون با وبلاگ یاشافی از سال ۸۸

 

برای مشاهده جزئیات به لینک زیر برید

http://yashafi.blogfa.com/post-66.aspx

 

ادامه نوشته

آداب دعا كردن

چگونه دعا کنیم

------------قرائتي-----------

 

براي دانلود

اينجا كليك كنيد

 

شرط بندگی خدا

شرط بندگی خدا

خداوند به حضرت آدم فرمود من بزودی همه نیکی ها را برای تو در چهار چیز جمع خواهم کرد.

حضرت آدم گفت :خداوندا آن چهار چیز کدامند؟

خداوند فرمود

یکی از آنها مربوط به من است

دومی مربوط به خود توست

سومی مربوط به من وتوست

چهارمی مربوط به تو ومردم است

آدم گفت: خدایا آنها را برایم توضیح بده تا بدانم 

خداوند متعال فرمود: آنچه که مربوط به من میباشد اینست که

اول :به من عبادت کنی وچیزی رابرایم شریک قرارندهی 

دوم :آنچه مربوط به توست این است که من پاداش هرعمل نیک تورابیش از میزان استحقاقش میدهم 

سوم آنکه مربوط به من وتو میباشد اینکه تو دعا کنی ومنهم اجابت نمایم 

چهارم : آنکه میان تو ومردم است اینکه نسبت به مردم همان رفتاری را داشته باشی که میخواهی دیگران درباره تو داشته باشند

اقتباس از کتاب حدیث قدسی .. مرحوم شیخ حُـــّر عاملی ص

مرحوم آیةالله بهجت رضوان‌الله

به نام خدا


مرحوم آیةالله بهجت رضوان‌الله تعالی علیه، نوعی از دعا را معرفی فرمودند كه در مستجاب شدن آن تردیدی نیست.

این عارف جلیل‌القدر، رحمةالله علیه، در پاسخ به سوالی فرمودند: برخی گمان می‌كنند كه دعا، كار پیرزن‌ها و پیرمردها و عجزه [ناتوانان] است، آنها كه نمی‌توانند در میدان جنگ و جهاد شمشیر بزنند؛ ولی معلوم می‌شود مساله از این بالاتر است! در روایت درباره شرایط استجابت دعا آمده است: "من دعا و هو لایحس سوی الاجابة استجیب له"، یعنی هر كس دعا كند و جز اجابت احساس نكند، دعایش مستجایب می‌شود.
ایشان در ادامه می‌فرمایند: گویا حالتی در ما پیدا شده شبیه به یاس از اجابت، كه دعای ما فقط به زبان و لقلقه‌ی لسانی است؛ نه دعای برخاسته از دل مطمئن و امیدوار به اجابت. قلب متیقن و دل شكسته‌ای می‌خواهد كه دعایش مثل تیر به هدف برسد، به گونه‌ای كه دعا كنیم و اجابت آن را بفهمیم و یا حداقل به ما وعده‌ی استجابت آن را بدهد، ولو بعد از چهل سال، همچنان كه درباره حضرت یعقوب علیه‌السلام ظاهرا دارد [محقق شد].
بنابراین فرموده حضرت‌ آیةالله بهجت، آن دعایی مستجاب است كه دعاكننده در آن مطمئن به اجابت باشد و این امر به قول ایشان قلب متیقن و دل شكسته می‌خواهد.
(كتاب پرسش‌های شما و پاسخ‌های آیةالله بهجت، جلد دوم)


رفع گرفتاریها:
سوال: چند سال است که در کارهایم دچار مشکل می شوم که راهها به رویم بسته می شود، از جمله در زمینه اشتغال و ازدواج، و هر چه از خدا طلب یاری می کنم، راه مساعدی گشوده نمی‌شود؟

جواب: بسمه تعالی- زیاد از روی اعتقاد کامل بگویید: «أستغفر الله»، هیچ چیز شما را منصرف نکند غیر از ضروریات و واجبات تا کلیه ابتلائات رفع شود، بلکه بعد از رفع آنها هم بگویید، برای اینکه امثال آنها پیش نیاید؛ و اگر دیدید رفع نشد، بدانید یا ادامه نداده‌اید، یا آنکه با اعتقاد کامل نگفته اید. والله العالم

منیع:پاسخ هایی از آیت الله بهجت

 

اگر ايراني هستي نگاه كن

 

قسمت اول

http://www.aparat.com/v/948d5b2ae610d18409d403796e9d563b231086 لینک در آپارات 

قسمت دوم

 http://www.aparat.com/v/1ec9721d9912df45f5aa21735873bbe5223773 لینک در آپارات

تعجيل ازدواج

                                            

                                 آيا دعايى براى تعجيل ازدواج وجود دارد؟

جواب آیت الله العظمی روحانی:

باسمه جلت اسمائه؛ از موارد مجرب; نماز جعفر طيار، نماز حضرت على (عليه السلام)، ختم زيارت عاشورا چهل روز، و اهداى آن به روح حضرت زينب(س)، و ختم يا على چهارده هزار بار در شب جمعه اواسط شب و در جايى كه كسى نباشد است. و همه اينها براى برآورده شدن حوائج مفيد است. هم چنين نذر چيزى از مال براى هفت نفر از سادات موسوى است. اين امر تجربه شده است، ان شاءالله تأثير سريع آن را ببينيد.

 

منبع  : http://www.rohani.ir/page-1105.htm

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پیشنهاد یک بازدید کننده:

دوشنبه 21 بهمن1392 ساعت: 19:51 توسط:دریا
سلام توی نظرات جای خوندم که کسی پرسیده بود برای تعجیل در ازدواج دعایی هست؟باید بگم بله..همراه داشتن وخواندن دعای معراج.مجرب است

منبع :
سه شنبه 22 بهمن1392 ساعت: 21:51 توسط:دریا
قبل از دعای معراج درکتاب مفاتیح شرحی برهردعانوشته.اونجا گفته برای گشایش بخت وازدواج خواندن وهمراه داشتن دعای معراج مجربه.



برای تقویت حافظه

 

 

شنبه 13 خرداد1391 ساعت: 0:48 توسط:sahar
لطفا دعایی برای تقویت حافظه و هوش در وبلاگ قرار دهید.

پاسخ :

هرروز ۲۱ بار آیه الکرسی